Ik heb op 2 banen loonheffingskorting. Bij welke werkgever betaal ik volgende jaar de belasting terug?

Het volgende: Bij werkgever A werk ik al een jaar en daar wordt loonheffingskorting toegepast. Sinds september loop ik stage bij werkgever B en daar verdien ik meer, en daar wordt een studentenkorting toegepast. Aan werkgever A heb ik gevraagd om de korting stop te zetten maar dat vergaten ze te doen waardoor ik voor de maanden september en oktober straks terug moeten betalen omdat ik 2x loonheffingkorting gebruik. Mijn vraag is op welke loon moet ik terugbetalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Bij je belastingaangifte 2013 tel je al je inkomsten op, en geef je ook op wat er in totaal aan inkomstenbelasting is ingehouden. De belastingdienst stuurt je dan weer de fijne blauwe envelop en dan weet je hoeveel je teveel hebt ontvangen en dus wat je terug moet betalen aan de belastingdienst. Het gaat dus niet per individuele werkgever.

Je kunt het altijd even uitproberen door via belastingdienst.nl een aangifteprogramma te downloaden en domweg in te vullen. Op het einde zie je dan exact waar je aan toe bent. Uiteraard stuur je die proefberekening niet op. Als je weet hoeveel er terugbetaald moet worden, hou daar dan rekening mee en leg dat bedrag vast weg. Je krijgt in 2014 relatief weinig tijd om het in delen te betalen en je moet dan ook nog eens rente betalen als je niet direct opdokt.

Na pakweg maart 2014 kan je zelfs van de belastingdienst al de opgave van inkomsten kant en klaar downloaden, de belastingdienst heeft die gegevens dus al voor je ingevuld en dan kan je ook gelijk zien hoeveel je eventueel terug moet betalen.