Helpt koper daadwerkelijk tegen mieren?

Hallo,

Ik heb in mijn huis last van mieren. Nu heb ik gehoord
dat koper goed helpt. Vroeger zat er in de stuivers
veel koper. Helaas heb ik geen stuivers meer.
Dus hoe zit het de hedendaagse stuivers.
De 5 euro centen? Zit daar koper in om
de mieren te verjagen.

Oh hoeveel koper/stuivers heb je wel niet nodig om mieren bij een doorsnee ingang te verjagen?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
18K

Het beste antwoord

Ja, mieren zijn niet dol op koper en in 5 eurocenten zit koper.

"Met een 5 cent euro muntstuk, houdt u mieren op een afstand. Leg een muntstuk (of meerdere) bij de deuropening, en de mieren blijven liever buiten."

Mocht je niet genoeg centen hebben, hieronder een opsomming van andere dingen waar mieren niet van houden.

Citroen afwas, kaneel, Afrikaantjes, bruine suiker etc.
Heb zelf ervaring met kaneel en Afrikaantjes. Doen het beiden best goed.

Allemaal te vinden op :
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=tuin&label=Mieren